Субота, 28.06.2025, 02:47
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Стрилюк Галини Миколаївни

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Науково-методична діяльність

Особливості роботи з обдарованими учнями
11.05.2020, 18:10

Визначення обдарованості надзвичайно важливе – від цього залежить кого й на підставі яких критеріїв школа відбиратиме для підготовки до різноманітних конкурсів, завдань підвищеної складності, для формування профільного класу і т.п. Від розуміння суті обдарованості прямо залежить, на які особливості своїх учнів учитель звертатиме увагу.
Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано. Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам’яті, логічного мислення.
Хто ж така обдарована дитина? Відповідаючи на це питання, виділяємо такі ознаки (характеристики) учня:
-    має вищі ніж в більшості інтелектуальні здібності, потяг до навчання, творчі можливості;
-    сформована активна пізнавальна потреба;
-    отримують задоволення від здобуття знань, розумової праці.
У навчальній діяльності робота з обдарованими дітьми ґрунтується на диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього простору предмета.
Мета роботи - виявлення таких дітей та створення умов для їх оптимального розвитку.
Завдання роботи з обдарованими дітьми:
1.    Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини.
2.    Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв’язувати проблеми.
3.    Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.
4.    Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».
Принципи роботи з обдарованими дітьми:
•    Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
•    Орієнтація на потреби дитини.
•    Максимальне розширення кола інтересів.
•    Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
•    Ускладнення змісту навчальної діяльності.
Для роботи з такими учнями відповідної підготовки вимагає і вчитель. Він також має бути талановитим, здатним до експериментальної й творчої діяльності, професійно грамотним, інтелігентним, моральним і ерудованим, володіти сучасними педагогічними технологіями, бути цілеспрямованим, наполегливим, емоційно стабільним, умілим організатором навчально-виховного процесу, психологом.
Крім того вчитель повинен уміти оновлювати й розширювати зміст навчання, працювати диференційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів, стимулювати пізнавальні здібності учнів, приймати зважені психолого-педагогічні рішення, аналізувати навчально-виховну діяльність — свою та класу.
Завдання педагогів полягає у тому, щоб створити умови, за яких будь-яка дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити самостійно, нестандартно. Цей шлях називається «самовдосконаленням дитини в умовах освітнього процесу».
Напрями роботи з обдарованими учнями:
1.    На уроках — індивідуальна диференційована робота.
2.    Гурткова робота із предмета.
3.    Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
4.    Предметні заходи у класі із запрошенням батьків.
5.    Участь учнів у різного роду конференціях, конкурсах-захистах.
6.    Участь в олімпіадах різного рівня.
7.    Участь у творчих конкурсах різного рівня

Етапи роботи з обдарованими учнями:
1. Підготовчий
•    Виявлення обдарованих учнів;
•    Складання діагностичних карт;
•    Розроблення нормативних документів, робочих програм роботи з обдарованими учнями.
2. Основний (практичний)
•    Упровадження інтерактивних методів навчання (проблемно-дослідницьких, проектних, модульних), що розвивають в учнів творче й дослідницьке мислення.
•    Активна участь в інтелектуальних і творчих конкурсах різних рівнів.
3. Узагальнення
•    Аналіз досягнутих результатів.
•    Співвідношення результатів реалізації програми з поставленими метою й завданнями.
•    Визначення перспектив і шляхів подальшої роботи з обдарованими учнями.
Форми роботи вчителя-предметника з обдарованими дітьми
1. Розв’язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час.
2. Індивідуальна й диференційована робота.
3. Ділові гри, інтерактивні методи навчання.
4. Участь у конкурсах різних рівнів.
5. Участь у предметних олімпіадах різних рівнів.
Особливості роботи з обдарованими учнями
Визначення обдарованості надзвичайно важливе – від цього залежить кого й на підставі яких критеріїв школа відбиратиме для підготовки до різноманітних конкурсів, завдань підвищеної складності, для формування профільного класу і т.п. Від розуміння суті обдарованості прямо залежить, на які особливості своїх учнів учитель звертатиме увагу.
Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано. Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам’яті, логічного мислення.
Хто ж така обдарована дитина? Відповідаючи на це питання, виділяємо такі ознаки (характеристики) учня:
-    має вищі ніж в більшості інтелектуальні здібності, потяг до навчання, творчі можливості;
-    сформована активна пізнавальна потреба;
-    отримують задоволення від здобуття знань, розумової праці.
У навчальній діяльності робота з обдарованими дітьми ґрунтується на диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього простору предмета.
Мета роботи - виявлення таких дітей та створення умов для їх оптимального розвитку.
Завдання роботи з обдарованими дітьми:
1.    Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини.
2.    Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв’язувати проблеми.
3.    Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.
4.    Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».
Принципи роботи з обдарованими дітьми:
•    Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
•    Орієнтація на потреби дитини.
•    Максимальне розширення кола інтересів.
•    Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
•    Ускладнення змісту навчальної діяльності.
Для роботи з такими учнями відповідної підготовки вимагає і вчитель. Він також має бути талановитим, здатним до експериментальної й творчої діяльності, професійно грамотним, інтелігентним, моральним і ерудованим, володіти сучасними педагогічними технологіями, бути цілеспрямованим, наполегливим, емоційно стабільним, умілим організатором навчально-виховного процесу, психологом.
Крім того вчитель повинен уміти оновлювати й розширювати зміст навчання, працювати диференційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів, стимулювати пізнавальні здібності учнів, приймати зважені психолого-педагогічні рішення, аналізувати навчально-виховну діяльність — свою та класу.
Завдання педагогів полягає у тому, щоб створити умови, за яких будь-яка дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити самостійно, нестандартно. Цей шлях називається «самовдосконаленням дитини в умовах освітнього процесу».
Напрями роботи з обдарованими учнями:
1.    На уроках — індивідуальна диференційована робота.
2.    Гурткова робота із предмета.
3.    Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
4.    Предметні заходи у класі із запрошенням батьків.
5.    Участь учнів у різного роду конференціях, конкурсах-захистах.
6.    Участь в олімпіадах різного рівня.
7.    Участь у творчих конкурсах різного рівня

Етапи роботи з обдарованими учнями:
1. Підготовчий
•    Виявлення обдарованих учнів;
•    Складання діагностичних карт;
•    Розроблення нормативних документів, робочих програм роботи з обдарованими учнями.
2. Основний (практичний)
•    Упровадження інтерактивних методів навчання (проблемно-дослідницьких, проектних, модульних), що розвивають в учнів творче й дослідницьке мислення.
•    Активна участь в інтелектуальних і творчих конкурсах різних рівнів.
3. Узагальнення
•    Аналіз досягнутих результатів.
•    Співвідношення результатів реалізації програми з поставленими метою й завданнями.
•    Визначення перспектив і шляхів подальшої роботи з обдарованими учнями.
Форми роботи вчителя-предметника з обдарованими дітьми
1. Розв’язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час.
2. Індивідуальна й диференційована робота.
3. Ділові гри, інтерактивні методи навчання.
4. Участь у конкурсах різних рівнів.
5. Участь у предметних олімпіадах різних рівнів.

 

Категорія: Науково-методична діяльність | Додав: sasha-str
Переглядів: 87 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright sasha-str © 2025
uCoz